O PORTÁLU

Obecné informace

Portál občana obsahuje volby:

  • Můj portál – přístup je umožněn pouze po identifikaci občana*) prostřednictvím státem provozované národní identity NIA.
    • Přehled plateb – umožňuje kontrolu úhrad předpisů za místní poplatek ze psů, platby za místní poplatek za svoz komunálního odpadu, platby pokuty na základě výzvy provozovateli motorového vozidla za překročení rychlosti – úsekové měření a platby za nájemné z bytu.
    • Moje podání – umožňuje sledování průběhu vyřizování podání prostřednictvím online webových formulářů, které jsou k dispozici v části Životní situace.
  • Platby
    • Platební portál – slouží pro platby za místní poplatek ze psů, platby za místní poplatek za svoz komunálního odpadu, platby pokuty na základě výzvy provozovateli motorového vozidla za překročení rychlosti – úsekové měření a platby za nájemné z bytu bez nutnosti jednoznačné identifikace občana pouze zadáním variabilního symbolu předpisu, nebo rodného čísla plátce a kontaktní e-mailové adresy (pro zaslání potvrzení o platbě). V případě úhrady QR kódem prostřednictvím mobilního zařízení není potvrzení o platbě na e-mailovou adresu zasíláno.
    • Moje platby – umožňuje kontrolu úhrad předpisů s možností okamžité úhrady neuhrazeného předpisu prostřednictvím platební brány za místní poplatek ze psů, platby za místní poplatek za svoz komunálního odpadu, platby pokuty na základě výzvy provozovateli motorového vozidla za překročení rychlosti – úsekové měření a platby za nájemné z bytu.
  • Životní situace, v rámci kterých může občan najít nejčastěji používané formuláře pro řešení jednotlivých životních situací řešených úřadem a městem.

Webové elektronické formuláře pouze pro identifikované občany*):

    • U vybraných životních situací jsou pro identifikované občany k dispozici online webové formuláře, ve kterých se automaticky předvyplňují identifikační údaje přihlášeného občana s možností okamžitého úplného elektronického podání, aniž občan disponuje elektronickým podpisem. V části Můj portál je přístup k rozepsaným a dosud neodeslaným online webovým formulářům vč. možnosti sledování průběhu elektronických podání realizovaných prostřednictvím online webových formulářů. Tyto formuláře lze i vytisknout, podepsat a poslat poštou, nebo osobně podat na podatelně úřadu. Formuláře budou postupně doplňovány dle četnosti jejich využití a možností úřadu.
    • V části Životní situace v sekci „Místní poplatky“ je přístup ke speciálním online webovým formulářům s přímou vazbou na evidenci majitelů psů a plátců a poplatníků za svoz komunálního odpadu umožňující:
      • v oblasti poplatků ze psů - kontrolu přihlášených psů vč. opravy evidovaných údajů u jednotlivých psů a možnosti odhlášení psa.
      • v oblasti poplatků za svoz komunálního odpadu - kontrolu poplatníků, za které přihlášený občan hradí poplatek za svoz komunálního odpadu, s možností odhlášení/přihlášení dalšího poplatníka.

Formuláře v MS WORD a PDF formuláře lze:

    • elektronicky vyplnit, vytisknout, podepsat a doručit na úřad poštou nebo osobně podat na podatelně úřadu, nebo
    • vytisknout a vyplnit rukou, podepsat a doručit na úřad poštou nebo osobně podat na podatelně úřadu, nebo
    • elektronicky vyplnit, vložit svůj el. podpis a doručit na úřad e-mailem prostřednictvím elektronické podatelny úřadu posta@svitavy.cz nebo prostřednictvím informačního systému datových schránek.

Formuláře budou postupně doplňovány dle četnosti jejich využití a možností úřadu.

  • Veřejně
    • Úřední deska se zveřejněnými dokumenty.
    • Rezervace – pro rezervaci termínu návštěvy občana na vybraných pracovištích úřadu.
    • Kontakty – kontaktní údaje na zaměstnance úřadu a vedení města.
    • ePodání – pro možnost el. podání s možností sledování aktuálního stavu podání.
  • O portálu – obsahuje tento popis jednotlivých voleb portálu občana
  • Portál veřejné správy – obsahující odkaz na celostátní portál veřejné správy MVČR
*) Postupy identifikace pro části určené pouze pro identifikované občany

Přístup do neveřejné části je občanovi umožněn až po jeho jednoznačné identifikaci prostřednictvím státem provozované identifikační autority www.identitaobcana.cz. V rámci tohoto portálu se občané nejčastěji identifikují prostřednictvím:

  • Občanského průkazu s aktivovaným el. čipem, který je vydáván od 1.7.2018. K načtení el. čipu je nutno mít čtečku těchto čipů (bývá součástí některých notebooků, nebo lze zakoupit samostatně v prodejnách IT v cenách od cca 250 Kč). V případě, že jste si čip neaktivovali při vyzvednutí občanského průkazu, je možno jej aktivovat na pracovišti úřadu vydávajícím občanské průkazy.
  • Bankovní identity banky, u které má občan účet, pokud je občan vlastníkem bankovního účtu nebo má vlastní přístupové údaje k bankovnímu účtu u banky, která tuto identifikaci podporuje.

Bližší informace jsou uvedeny na https://info.identitaobcana.cz/idp/.

Pro jakékoliv dotazy k Portálu občana nás prosím kontaktujte na adrese: portal@svitavy.cz.